Questões de Concurso
Filtrar
                
                  1.224 Questões de concurso encontradas                
                
                
                  Página 131 de 245                
                
                      Questões por página:
    
                    
                
              
              
            
            Questões por página:
    
                    
                
             mostrar texto associado
          
          
          
          
          
          
    
                    
        
            
    
        
        
        
        
        
        
        
       In “Dimensões Comunicativas no Ensino de Línguas", Almeida Filho (2007) discusses the types of competence a language teacher should achieve. For the author, “implicit competence" is the most basic one and should be surpassed. This competence can be defined as a/an: 
    
                
             mostrar texto associado
          
          
          
          
          
          
    
                    
        
            
    
        
        
        
        
        
        
        
       The current state of the reflections about language teaching is broadly associated to the idea of “postmethod". This term was proposed by Kuramadivelu in 1994 and it includes ten macrostrategies. Three of these macrostrategies are: 
    
                
             mostrar texto associado
          
          
          
          
          
          
    
                    
        
            
    
        
        
        
        
        
        
        
       The conceptual difference between “method” and “approach” is an interesting point to start discussing English language teaching. According to Richards and Rogers (2001), in “Approaches and Methods in Language Teaching”, “method” and “approach” can be translated into the two following phrases, respectively: 
    
                
             mostrar texto associado
          
          
          
          
          
          
    
                    
        
            
    
        
        
        
        
        
        
        
       In the article “Ensino de Línguas: passado, presente e futuro”, Vilson Leffa (2012) predicts a certain “invisibility” to teachers in the future. According to the author, this “invisibility” means: 
     “A organização de uma turma em equipes fixas consiste em distribuir os alunos em grupos de 5 a 8 alunos, durante um período de tempo que oscila entre um trimestre e todo um ano.” (Zabala,1998). Uma das razões que justificam esse tipo de organização é que: 
    